Saturday, January 31, 2009

Palestin dan Konsert Rihanna

1. Tertarik dengan artikel tulisan Aditya Putra di mStar Online, Kebergantungan kita keterlaluan!, saya terpanggil utk menulis sesuatu di sini. Saya bersetuju dengan pendapat yg beliau lontarkan.

2. Palestin adalah tanah suci umat Islam, yg kini dalam tangan Zionist. Saudara seagama kita di sana dibunuh dan ditindas setiap hari. Seharusnya kitalah orang-orang Islam ini menunjukkan rasa sensitif yg lebih berbanding yg bukan beragama Islam.

3. Malah ada org bukan Islam menunjukkan rasa simpati dan sokongan mereka pd rakyat Palestin melebihi umat Islam sendiri, atas dasar perikemanusiaan.

4. Dan di kala keadaan di Palestin kini kian runcing, ada di kalangan kita yg masih leka dibuai mimpi. Terbaru, konsert Rihanna yg bakal diadakan pd 13 Februari ini di Kuala Lumpur.

5. Apa yg dapat saya perhatikan, setiap kali konsert artis barat mahu diadakan yg sememangnya tidak menyumbang ke arah kebaikan akhlak dan pembangunan jiwa serta minda, akan ada pihak yg merasa bertanggungjawab menentang penganjuran tersebut.. alhamdulillah.

6. Tapi tak kurang yg masih beria-ria mahu meneruskannya..lebih sedih bila org Melayu dan Islam sendiri yg bangkit mempertahankan konsert tersebut. Jarang saya lihat masyarakat bangsa lain yg bangun mempertahankannya.. kebanyakan bangsa kita, Melayu. Alahai..

7. Fikir-fikirkan.. kalaupun konsert tersebut akan tetap diadakan, janganlah kita bazirkan duit kita untuknya. Alangkah baik kiranya duit itu disalurkan ke tabung Bersamamu Palestin. Moga-moga ada kebaikan disebaliknya, ameen..

Wassalam.

No comments: