Sunday, November 20, 2016

Pencetus Ummah 2016


Satu atau dua bulan lepas saya ada menulis di Facebook bahawa saya berhasrat untuk menonton rancangan Pencetus Ummah (PU) edisi 2016 atas faktor kehadiran Dr. MAZA sebagai juri tetap (selepas mendengar berita tentang itu di radio), kerana ia pasti ada kelainan. Saya baru sedar rupanya sudah 4 minggu ia berlangsung, dan kali pertama saya menonton rancangan tersebut di TV ketika balik di Taiping beberapa hari yang lepas. 

Saya suka. Kehadiran Dr. MAZA memang memberi impak besar terutamanya kepada isi kandungan penyampaian. Jelas kelihatan para peserta membuat 'homework' dan bercakap atas fakta ilmiah, selain penyampaian yg tidak kurang hebatnya. 


 Barisan juri tetap & jemputan PU pada minggu ke-4. 
(Gambar ihsan daripada Facebook DrMAZA.com)

Yang lebih ditunggu adalah ulasan, nasihat & tambahan atau pembetulan fakta (jika ada) oleh Dr. MAZA setiap kali selesai penyampaian. Juri jemputan setakat ini juga saya suka. Prof Dr. Mahmud Zuhdi, Dato' Abu Hasan Din, Dato' Dr. Mohd Fadzilah Kamsah.. dan saya suka PU Azman sebagai pengacara. Berilmu & mantap penyampaian beliau. Saya tak pernah kenal atau dengar beliau sebelum ini. Lepas ini kena banyak dengar kuliah beliau di youtube juga..

Yang baik kita sebarkan. Teruskan tersenyum :)

No comments: