Thursday, April 7, 2011

Bangkit Generasi Baru!

Suka saya memetik sedikit tulisan Dr. MAZA berkenaan permainan politik lucah yang kini heboh di Malaysia.. ditujukan khas untuk generasi baru hari ini & hari kemudian. Moga-moga ada sinar Ilahi di sana..

---

Marilah kita bermufaraqah atau meninggalkan segala pelakon atau watak selekeh yang rela menghalalkan apa sahaja untuk kepentingan politik mereka. Tanpa mengira parti! Mereka mesti diusir dari pemainan bodoh ini. Kita tentang semua pelakon politik yang suka menyelak kain orang. Tak kira kerajaan atau pembangkang. Kita dijadikan ‘penonton bodoh’ yang seakan merelakan apa sahaja watak yang mereka laknnkan. Politik kita memerlukan nafas baru dan dibersihkan dari golongan yang jijik dan kotor ini! Kita perlukan politik idea, bagaimana dan cara membangunkan umat dan rakyat agar hidup berdisiplin, bermaruah dan bertamadun. Bukan cerita-cerita bodoh seperti ini!

.

2 comments:

Ohimesama said...

My mum made a theory about the obsession with entertainment in Malaysia

"Politics got so dirty that Malaysians are tired of it. Thus, we resort to entertainment because its cleaner and less frustrating"

mr fotografer said...

Somehow, that statement is true..especially among the youngsters. But it is still not the right solution to this problem. What we need to do now is to get rid of all those dirty people from the stage. I guess everyone knows how to do it..